Co to oznacza? Koniec korków przy wjeździe do Bielska-Białej i łatwiejszy przejazd przez centrum miasta!
Ul. Niepodległości łącząca węzeł Komorowice z węzłem Rosta przed rozpoczęciem inwestycji była drogą krajową nr 52 administrowaną przez miasto Bielsko-Biała. Obecnie została dostosowana do parametrów drogi ekspresowej.
- To dwujezdniowy odcinek o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, zakończony bezkolizyjnymi węzłami - wyjaśnia Prusak.
Podczas budowy obwodnicy istniejące skrzyżowania jednopoziomowe zostały zlikwidowane, a w ich miejsce powstały przejazdy pod drogą ekspresową.
Prusak podkreśla, że budowa pozostałej części obwodnicy, tj. od węzła Rosta do węzła Mikuszowice trwa pełną parą. Planowany termin oddania obwodnicy do ruchu to druga połowa października 2011 roku.
- Dziś przejechać przez Bielsko-Białą w godzinach szczytu to bardzo duży wyczyn i... strata czasu - nie ukrywa Edward Płonka, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bielsku-Białej. Jego zdaniem uruchomienie obwodnicy będzie wielkim sukcesem - jadąc od strony Katowic w ciągu kilku minut ominiemy miasto i znajdziemy się już na drodze w kierunku Szczyrku i Żywca.
- Na obwodnicy będzie kilka zjazdów. W mieście dzięki temu zrobi się luźniej, ruch będzie zmniejszy się o jedną trzecią - szacuje Płonka. Dodaje, że w krajach o wyższym standardzie infrastruktury drogowej obwodnice są nieodzowne.
- Warto jechać obwodnicą i szukać zjazdów. Niech to będzie nawet kilometr dalej, ale wtedy unikamy jazdy przez centrum i śródmieście - mówi.
Budowa północno-wschodniej obwodnicy Bielska-Białej ruszyła w październiku 2008 roku. Koszt inwestycji według umowy to 1 253 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?